Σήματα αυτοκινήτων και η ιστορία τούς




Alfa Romeo: ιδρύθηκε το 1910 στο Μιλάνο, γιά αυτό και στο σήμα της απεικονίζονται ο κόκκινος σταυρός που υπάρχει στο θυρεό της πόλης και το φίδι σε μπλε φόντο, που παραπέμπει σε προϊστορικούς μύθους και στο οικόσημο της οικογένειας Βισκόντι που κυβέρνησε την πόλη. Η εταιρεία ονομαζόταν μέχρι το 1915 A.L.F.A.-MILANO, όταν όμως αγοράστηκε το 1915 από τον Ναπολιτάνο βιομήχανο Νικόλα Ρομέο μετονομάσθηκε σε A.L.F.A. ROMEO- MILANO, για να εξαφανιστεί η τελευταία λέξη στις αρχές της δεκαετίας του 70.
                                      
Audi: τα δαχτυλίδια συμβολίζουν τέσσερις αυτοκινητοκατασκευαστές από τη Σαξωνία (τις εταιρείες Horch, Audi, Wanderer και DKW), οι οποίες ενώθηκαν το 1931 κάτω από την πίεση της κεντρικής τράπεζας του γερμανικού κρατιδίου δημιουργώντας έτσι την Auto-Union AG. Μετά τον πόλεμο η AG (Α.Ε. στα ελληνικά) μετεξελίχθηκε σε Ε.Π.Ε., η οποία κατασκεύαζε μόνον μοντέλα DKW. Μέχρι που το 1965 αγοράστηκε από την Volkswagen, η οποία επανέφερε το όνομα Audi στο προσκήνιο.
                                                
BMW: το σήμα υπενθυμίζει ότι η εταιρεία ξεκίνησε σαν κατασκευαστής κινητήρων για αεροπλάνα, σχεδιάστηκε το 1916 και απεικονίζει έναν περιστρεφόμενο έλικα σε μπλε φόντο (συμβολίζει τον ουρανό).

                                           
Citroen: ιδρύθηκε το 1919 από το γάλλο μηχανικό Αντρέ Σιτροέν, ο οποίος εξέλιξε ειδικά ερπυστριοφόρα για τις ανάγκες του στρατού της χώρας του. Η Citroen ξεκίνησε σαν εταιρεία κατασκευής γραναζιών και όταν αργότερα μετεξελίχθηκε σε κατασκευαστή αυτοκινήτων υιοθέτησε τα χαρακτηριστικά δόντια τους στο σήμα της.

                                                
Ferrari: η εταιρεία χρωστά το όνομά της στον μεγάλο Έντσο Φερράρι. Το σήμα της απεικονίζει ένα αλογάκι, που είχε πάνω στο αεροπλάνο του ο Φραντσέσκο Μπαράκα, ένας ήρωας Ιταλός πιλότος που χάθηκε κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι γονείς του το προσέφεραν στον Φερράρι για να του φέρνει τύχη στους αγώνες και πρωτολανσαρίστηκε στα αυτοκίνητα της εταιρείας το 1932 στις 24 ώρες του Σπα. Το κίτρινο φόντο είναι το χρώμα της Μόντενα, όπου εδρεύει η Ferrari, ενώ στο πάνω τμήμα απεικονίζεται η ιταλική σημαία.
                                             
FIAT: πρόκειται για τα αρχικά των λέξεων Fabrica Italiana Automobil Torino. Έτος ίδρυσης 1899. Το σημερινό σήμα της αποτελείται από 4 πλάγιες παράλληλες γραμμές, που παραπέμπουν σε ρόμβο. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του δηλώνει ένα κράμα δυναμισμού, τεχνολογίας και σταθερότητας, ενώ η κλίση του προς τα δεξιά φανερώνει τάσεις προόδου και εξέλιξης.
                                            
Ford: ιδρύθηκε το 1903 από ένα αγροτόπαιδο, τον Αμερικανό Χένρι Φορντ, με τη φιλοδοξία να κατασκευάσει αυτοκίνητα προσιτά στον περισσότερο κόσμο. Το σημερινό έμβλημα πρωτοτοποθετήθηκε το 1927 στα Μοντέλα Α και απεικονίζει το όνομα του ιδρυτή σε σκούρο μπλε οβάλ φόντο.

                                                    
Jaguar: ιδρυτής και πρώτος ιδιοκτήτης της ήταν ο Βρετανός Γουίλιαμ Λάιονς. Βέβαια κατά την ίδρυσή της το 1932 ονομαζόταν SS Cars, όμως ο Λάιονς επέλεξε αργότερα το όνομα Jaguar. Το έμβλημα -ένας χάλκινος ιαγουάρος σε στάση επίθεσης- πρωτοτοποθετήθηκε το 1933 και υπέστη αλλαγές με την πάροδο του χρόνου. Τώρα πλέον χρησιμοποιείται μόνον για τη διαφήμιση της εταιρείας, επειδή απαγορεύθηκε η τοποθέτησή του στη μάσκα για λόγους ασφαλείας.
                                           
Kia: στην κορεατική γλώσσα σημαίνει το ανατέλλον, το νέο, το καινούριο. Ιδρυτής της έγινε το 1944 ο επιχειρηματίας Τσουλ-Χο Κιμ. Μέχρι το 1957 κατασκεύαζε ποδήλατα, οπότε έφτιαξε την πρώτη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στο Σιχέουνγκ.

                                          
Mercedes-Benz: η λέξη είναι ισπανική και σημαίνει ευλογία. Η εταιρεία υπάρχει από το 1880 σαν Daimler, όμως την ονομασία Mercedes τη χρωστά στην κόρη ενός Αυστροουγγαρού Γενικού Προξένου στη Νίκαια της Γαλλίας, του Έμιλ Γιέλινεκ. Ο τελευταίος νίκησε με μία Daimler Phoenix το 1899 στο Γύρο της Νίκαιας χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Μεσιέ Μερσεντές. Το 1900 παρήγγειλε 36 μοντέλα της Daimler με την προϋπόθεση να φέρουν το όνομα της κόρης του. Τελικά το νέο όνομα άρεσε τόσο πολύ, ώστε να υιοθετηθεί και να κατοχυρωθεί το 1902 από την Daimler. Το αστέρι του σήματος οφείλεται στον ίδιο τον Ντάιμλερ, που το είχε ζωγραφίσει πάνω σε μία κάρτα που έστειλε το 1875 στη γυναίκα του, ενώ κατοχυρώθηκε μέσα σε κύκλο το 1921. Μετά τη συγχώνευση της Daimler με την Benz το 1926 στο στρογγυλό λογότυπο προστέθηκαν τα ονόματα Mercedes και Benz, περικλειόμενα από δάφνινο στεφάνι.
                                                
Mitsubishi: Γιατάρο Γιαβασάκι ονομάζεται ο ιδρυτής του ομίλου επιχειρήσεων, που ξεκίνησε το 1870 σαν ναυτιλιακή εταιρεία. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο οι επιχειρήσεις του ομίλου και μαζί με αυτές και ο κλάδος των αυτοκινήτων, άρχισαν να δραστηριοποιούνται αυτόνομα. Το σήμα αναπαριστά τρία διαμάντια, συνδετικούς κρίκους ανάμεσα στις εταιρείες του Γκρουπ. Πρόκειται για το οικόσημο της οικογένειας Γιαβασάκι και κάθε ρόμβος συμβολίζει την συλλογική υπευθυνότητα προς την κοινωνία, την ακεραιότητα και την εντιμότητα και την κατανόηση μέσω της διεθνοποίησης του εμπορίου.
                                                 
Nissan: οι ρίζες της φτάνουν μέχρι το 1933, οπότε δημιουργήθηκε η Datsun από τη σύμπραξη των εταιρειών Jidosha Seizo Co, Nihon Sangyo Co & Tobata Omono Co. Τον Ιούνιο του 1934 έγινε αποκλειστικός ιδιοκτήτης η Nihon Sangyoz και η εταιρεία μετονομάσθηκε σε Nissan από τις πρώτες συλλαβές των δύο ονομάτων. Το σηματάκι είναι τρισδιάστατο σε σκούρο μπλε φόντο. Το κόκκινο χρώμα στον κύκλο του συμβολίζει τον ανατέλλοντα ήλιο και την ειλικρίνεια, το μπλε στην κεντρική μπάρα το χρώμα του ουρανού και όλο μαζί ότι "η ειλικρίνεια οδηγεί στην επιτυχία".
                                                  
Opel: η γερμανική εταιρεία ιδρύθηκε το 1862 από τον Άνταμ Όπελ, κατασκεύαζε ραπτομηχανές και από το 1898 αυτοκίνητα. Μέχρι το 1930 η επιχείρηση δεν διέθετε σταθερό λογότυπο, οπότε αποφάσισε προκηρύξει διαγωνισμό για το όνομα ενός νέου γρήγορου φορτηγού της. Ενάμισι εκατομμύρια προτάσεις στάλθηκαν και από αυτές επιλέχθηκε η ονομασία Opel Bliz (Οπελ Κεραυνός). Αργότερα ο κεραυνός έγινε σαϊτα μέσα σε κύκλο και από το 1963 κοσμεί τις μάσκες και τα καπό όλων των μοντέλων της Opel.
                                                 
Peugeot: τα αδέλφια Πεζό, μυλωνάδες αρχικά και μετέπειτα κατασκευαστές πιο σύνθετων αντικειμένων, ασχολήθηκαν με την κατασκευή αυτοκινήτων το 1860. Το τρισδιάστατο λιονταράκι συμβολίζει τη δύναμη, την ευελιξία και την ταχύτητα.
                                                      
Porsche: η πρώτη Porsche Τύπου 356 κατασκευάστηκε στο Γκμυντ της Αυστρίας από τον καθηγητή Φέρντιναντ Πόρσε. Δύο χρόνια αργότερα η εταιρεία μετακόμισε στο Τσουφενχάουζεν, κοντά στη Στουτγκάρδη. Η ασπίδα πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1952 στο έμβλημα της εταιρείας και παραπέμπει στην πόλη της Στουτγκάρδης, ενώ στο πάνω τμήμα είναι γραμμένο το όνομα Porsche.
                                              
Renault: η γαλλική εταιρεία γιορτάζει εφέτος έναν αιώνα ζωής. Ο επινικελωμένος ρόμβος σε πορτοκαλί φόντο, που χρησιμοποιείται για έμβλημά της σήμερα, παραπέμπει στην κίνηση, στην ανανέωση, στον δυναμισμό και στην ολική ποιότητα.
                                                 

Saab: ιδρύθηκε το 1937, αρχικά σαν κατασκευαστής "αντιπολεμικών" αεροπλάνων, που βοηθούν τη Σουηδία να παραμείνει ουδέτερη στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ουσιαστικά μπαίνει στο χώρο του αυτοκινήτου το 1947 παρουσιάζοντας τρία έτοιμα για παραγωγή πρωτότυπα. Το σήμα της αναπαριστά το μυθικό πουλί γρύφωνα με κεφάλι λιονταριού και οι δύο ελλειπτικοί κύκλοι αναφέρονται στην ένωση της Saab με τη Scania.
                                                
Seat: η ισπανική εταιρεία ιδρύθηκε στη Βαρκελώνη το 1953. Το λογότυπο απαρτίζεται από τα αρχικά των λέξεων Sociedade Espanola de Automoviles de Turismo. Το στέρεο βάρος των γραμμάτων εκφράζει αξιοπιστία και η έντονη εμφάνισή τους ανεπτυγμένη τεχνολογία.
                                                
Skoda: το τμήμα οχημάτων της τσέχικης εταιρείας ιδρύθηκε το 1919 στο Πίλσεν και αρχικά χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή ατμομηχανών, τρακτέρ, ακόμη και κινητήρων αεροπλάνων. Ο κύκλος που περιστοιχίζει το σήμα συμβολίζει την αμοιβαία συνεργασία. Μέσα αυτόν υπάρχει ένα βέλος, που δείχνει την κατεύθυνση προς τα εμπρός, ένα φτερό που συμβολίζει την ταχύτητα ανάπτυξης της εταιρείας και ένα μάτι που κοιτάζει προς το μέλλον.
                                       
Subaru: σημαίνει στα ιαπωνικά "ενώνω" και δικαιολογημένα, αφού η εταιρεία προήλθε από την ένωση πέντε άλλων και ονομάστηκε FUJI HEAVY INDUSTRIES. Σαν λογότυπο επιλέχθηκε ο αστερισμός των Πλειάδων, που αποτελείται από έξι αστέρια, τα οποία συμβολίζουν την αφοσίωση της Subaru στον σχεδιασμό και στην κατασκευή μοντέλων προηγμένης τεχνολογίας.
                                            
Suzuki: 37 χρόνια ζωής συμπλήρωσε η ιαπωνική εταιρεία. Σαν λογότυπό της χρησιμοποιεί το αρχικό της γράμμα, επιδιώκοντας έτσι να προβάλλει μία ταυτότητα εταιρείας με μοντέρνο μάνατζμεντ.
                                       
Toyota: το όνομά της προέρχεται από τον ιδρυτή της Κιιχίρο Τογιόντα, γιο του Σακίχι Τογιόντα, εφευρέτη του αυτόματου αργαλειού. Το πρώτο αυτοκίνητο μάρκας Toyota κυκλοφόρησε το 1936, ενώ οι τρεις γεωμετρικές ελλείψεις του σήματος συμβολίζουν την πιστή αφοσίωσή της στο μέλλον. Η πρώτη συμβολίζει τον πελάτη και τις ανάγκες του, η δεύτερη τη συνεχή προσπάθεια για την ικανοποίησή τους και η τρίτη τη συνεχή αναζήτηση και αδιάκοπη εξέλιξη της τεχνολογίας Toyota.
                                                
Volkswagen: Μάιο του 1938 μπήκε ο θεμέλιος λίθος του πρώτου εργοστασίου της εταιρείας, το όνομα της οποίας σημαίνει "Αυτοκίνητο του Λαού". Στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο κατασκευάζει στρατιωτικά οχήματα και μετά από αυτόν επικεντρώνεται στην κατασκευή "πολιτικών" εκδόσεων. Στο λογότυπο απλά απεικονίζονται με λιτό τρόπο τα αρχικά VW.
                                               
Volvo: ιδρυτές της εταιρείας είναι οι Σουηδοί Ασάρ Γκαμπριελσόν και Γκούσταβ Λάρσον. Αρχικά κατασκευάζει σαν θυγατρική της SKF ρουλεμάν, ποδήλατα και μηχανισμούς μετάδοσης κίνησης. Το πρώτο αυτοκίνητο Volvo παρουσιάζεται το 1927. Το σήμα της προέρχεται από τη λατινική λέξη Rotolo, που σημαίνει ρολόι, πάπυρος, κάτι ολοκληρωμένο..

Δημοφιλείς αναρτήσεις